Saturday, July 16, 2011

PROGRAM KECEMERLANGAN BERSEPADU


SMTM- Hari ini 16 Julai 2011 Sekolah Menengah Teknik Melaka telah mengadakan program kecemerlangan bersepadu anjuran bersama pihak sekolah dan PIBG. Kira-kira 200 ibu-bapa pelajar sekolah telah dapat hadir bersama. Program ini terdiri daripada Majlis Dialog di antara AJK PIBG-Pentadbir Sekolah dengan para ibu-bapa yang hadir. Selain itu ceramah serta pameran anti-merokok yang dikelolakan oleh Jabatan Kesihatan Melaka. Setelah kedua-dua program tersebut selesai, ibu-bapa diberi peluang bertemu dengan guru-guru tingkatan bagi membincangkan prestasi akademik anak masing-masing. Program telah selamat dijayakan pada jam 2.30 petang.
Ceramah anti-merokok yang disampaikan oleh Pegawai Pendidikan Kesihatan telah memberi penekanan tentang bahayanya asap rokok kepada mereka yang tidak merokok dan kesan yang burok kepada kesihatan perokok sehingga boleh membawa maut. Tambahnya lagi, pihak Jabatan Kesihatan kan mengenakan kompaun kepada mana-mana individu yang tertangkap kerana merokok dengan kadar RM50.00 kepada pelajar dan RM250 kepada warga kerja sekolah termasuk pelawat kerana kawasan sekolah adalah zon larangan merokok.
Majlis dialog telah memberi peluang kepada para ibu-bapa menyampaikan cadangan-cadangan bagi meningkatkan peningkatan akademik termasuk isu-isu berkaitan dengan keselamatan pelajar dan komunikasi, pihak sekolah menjadikan segala teguran dan pandangan sebagai positif dan sedia untuk membuat penambahbaikan. Derma kilat sebagai tanda pelancaran untuk mengumpul dana bagi menaik tarafkan perpustakaan sekolah telah dilancarkan dan mendapat sambutan yang baik.
Pihak sekolah mengalu-alukan kerjasama dan sumbangan daripada ibu-bapa bagi membantu sekolah samada dalam bentuk sumbangan kepakaran atau material. Terima kasih kepada semua yang terlibat terutamanya PIBG yang amat komited untuk membantu sekolah.

No comments: